Minun bullet journal

Mulla on aina ollut lähes pakonomainen tarve kirjottaa. Niimpä innostuin bullet journalista heti, kun sain siitä netissä kuulla.

Bullet journal on siis ikäänkuin kalenterin ja päiväkirjan yhdistelmä. Kaikki elämäsi tärkeät asiat yksissä kansissa. Ja koska kaiken muun lisäksi olen vielä kunnon vihkoaddikti, on BuJoilu todellakin minun juttuni!

Mulla on käytössä tällänen ihana A5 kokoinen kierrevihko, jossa on 114 sivua.

Moni miettii mitä siihen bujoon sitten laittaisi ja vastaus on: Ihan kaiken! Kalenterit, to do- listat, haaveet ja unelmat, tavoitteet, kaikki.

Min bujo on aika ruma sisältä päin, sillä käsialassani ei ole mitään kehumista ja työkalunikin ovat rajalliset. Mutta bullet journaling voi olla kivaa ja hyödyllistä myös ilman värikkäitä kyniä ja washi teippejäkin.







Mulla on puuvärit, tussit, mustekynä, fineliner kynät sekä tarroja. Noi tarrat on ollu otsikoimisen kanssa tosi käteviä. Tulee niin paljon nätimpiä otsikoita kun kirjoittamalla!

Min bujosta löytyy esim. niin kutsuttu unipäiväkirja. Näin bipolaarisena on hyvä seurata omia nukkumisiaan, niin huomaa helpommin onko olo masentunut vai maaninen. Tällä hetkellä nukkuminen on aika tasaista. Mitä nyt olen alkanut heräilemään taas tosi ajoissa, mutta ajoissa käyn nukkumaankin. Usein jo ennen kymmentä.


Tietenkin mulla on myös min lääkelista bujossani ylhäällä kätevästi. Mulla menee kuitenkin niin paljon lääkkeitä tällä hetkellä, etten mitenkään voi satavarmasti muistaa kaikkea ulkoa. Mulla on myös oma sivu sille, olenko ottanut lääkkeeni vai en.

Kiitollisuuden merkitystähän painotetaan joka paikassa. Joten mikä olisi parempi tapa harjoittaa sitä, kun pysähtyä joka ilta oman bullet journalin ääreen ja kirjoittaa kolme asiaa siltä päivältä, joita on kiitollinen.

Kiitollisuuspäiväkirja on muutenkin erittäin hyödyllinen apuväline, varsinkin masentuneelle ihmiselle, jonka on vaikea olla kiitollinen mistään, koska mieli on niin synkkä. Mutta kiitollisuuden harjoittaminen on todella hyväksi mielenterveydelle.

Olen myös tulostellut netistä inspiroivia sanontoja ja hyödyllisiä artikkeleita bujooni, jotta ne ovat kätevästi yksissä kansissa, eikä lippuja ja lappuja tarvitse haalia joka paikkaan. Kaiken lisäksi ne tuppaa vielä unohtumaankin, mutta bujossa kaikki on tallessa yksien kansien välissä! :)

Myös erilaiset habit trackkerit on suosittua sisältöä bujoissa. Itsehän päätin, että kävelen edes tuon 4000 askelta jopa niinä päivinä, kun koirat ei ole mulla, mutta kuten näette noista nollista, niin masennus puskee päälle sen verran ettei meinaa jaksaa kävellä edes tuota 4000 askelta...

Sitten tietenkin löytyy moodtrackker, jota oon jopa näin masennuksen pauloissa muistanut täyttää. Layout on omani, ja koska olen surkea piirtäjä, olen yllättävän tyytyväinen söpöön planeetta moodtrackkeriini ^^

Kauppalista, joka toimii niin, että tähän sivulle lisätään PostIt lapuilla ostioslista, joten sivua voi käyttää aina vaan uudelleen ja uudelleen! :)

Mulla on useampikin tällänen "leikkaa-liimaa-askartele" sivu tässä bujossa, ja veikkaampa että niitä tulee tuohon seuraavaan vielä enemmän, sillä se on A4 kokoinen. Helpompi mahduttaa kaikenlaista kun tähän A5 kokoiseen on pitänyt aina vähän soveltaa.

Viisi legendaa on yks min lempielokuvista ja Jack Frost on min lempparihahmo, joten tämä quote päätyi bujooni pikavauhtia! :D

Tässä sulle siis pieni pintaraapaisu kaikesta siitä, mitä bujo voi parhaimmillaan olla! Oon ihan sitä mieltä, että jokaisella pitäisi olla oma bullet journal, koska sen lisäksi, että se on hyödyllinen, sen tekeminen on myös äärettömän hauskaa!

Kommentit

  1. Hei,
    paljon kivoja ideoita tässä postauksessa! Ihana moodtracker sinulla. :)
    Minä olen pitänyt päiväkirjaa koko ikäni ja esim. liimaillut kaikenlaista kiinnostavaa kirjan sivuille, mutta silti esim. netistä löytyy aina uutta inspiraatiota.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pinterest on oikein ideoiden aarreaitta! Mulla on siellä tallennettuna niin monta taulua, etten varmaan ehdi koko elämäni aikana kaikkia ihania ja inspiroivia ideoita edes käyttää.
      Seuraavaksi ajattelin ottaa washi-teipit käyttöön, että saan journalista vieläkin söpömmän! :D

      Suuret kiitokset kommentistasi <3

      Poista

Lähetä kommentti

Kiitos, että muistat minua kommentilla! :)

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kärpäsloukun hoito

Suljettu osasto

Hei tonttu-ukot hyppikää!