Find your passion mission pt.1

What was your favorite thing to do growing up?

Rakastin pienenä kerätä erilaisia ötököitä purkkeihin ja tutkailla muutenkin luontoa ja sen menoa. Luonto on aina ollut mulle todella lähellä sydäntä. Oikeastaan ihan siellä sydämessä asti. Yritin pienenä pelastaa jokaisen pulaan joutuneen linnun- ja oravanpoikasen, siinä luonnollisestikaan onnistumatta. Kyllä me yksi siilinpoikanen saatiin ruokittua talvikuntoon, kun se oli jo niin heikossa kunnossa, että harakat olivat sen kimpussa.

Kasvattelin perhosen toukista perhosia ja kasvatinpa kerran kuusivuotiaana nuijapäistä sammakoita, koska kudun kotioja oli kuivumassa eikä herkkä lapsen mieleni kestänyt ajatustakaan siitä, että kaikki ne pienet sammakonpoikaset kuolisivat.

Olen aina tykännyt lukea, piirtää, kirjoittaa ja tehdä käsitöitä. Mummo opetti minut virkkaamaan ja neulomaan joskus kun olin kuuden, seitsemän vanha. Kuusivuotiaana kun opin lukemaan ja kirjoittamaan, luin valtavat määrät tietokirjoja eläimistä ja luonnosta ja kirjoittelin pieneen vihkoon tarinoita, joita sitten aina luin vanhemmilleni.

Eli mikä oli minun lempiasiani kun olin pieni. Jos pitäisi vastata vain yhdellä sanalla, se olisi: Eläimet.

Luonto ja eläimet on aina ollu se mun juttu. Jos joku lähipiiristä löytää pesästä tippuneen linnunpoikasen tai epämääräisesti käyttäytyvän siiliin, olen minä se, jolle soitetaan. Osaan sitten usein neuvoa mitä pitää tehdä ja mihin ottaa yhteyttä.



Jos voisin valita, tekisin ehdottomasti töitä eläinten parissa. Tavalla tai toisella. Oon ollu puol vuotta eläinkaupassa työkokeilussa, ja se oli paras työ mikä mulla on ikinä ollu. Sain touhuta eläinten kanssa ja keskustella samanhenkisten ihmisten kanssa. Asiakkaat olivat pääosin miellyttäviä ja puoli vuotta kului ihan liian nopeasti. Tällä hetkellä urasuunnitelmat tosin suuntautuvat ihmisten parissa työskentelyyn.


Täähän meinas lähteä sivuraiteille, mut niin usein käy kun meikämandariini alkaa puhua tai kirjottaa :D

Mikä oli sin lempipuuhaa pienenä? Lukisin mielelläni teidän juttujanne, joten pistä kommenttia tulemaan!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kärpäsloukun hoito

Ikkunalaudan asukit pt.1

Suljettu osasto